گفتگوی هم میهن

ساخت وبلاگ
چگونه به خرید لپ تاپ برویم؟
پیش از این در مورد چگونگی خرید گوشی و آموزش تعمیرات تبلت راهنمایی هایی کردیم و حالا در نظر داریم نکاتی را در مورد شرایط خرید لپ تاپ برای شما ارائه دهیم.

این نوشته بیشتر به عنوان یک یادآوری ارائه می شود تا با خواندن آن شما نکاتی را هنگام خرید مد نظر داشته باشید:

بودجه ! مسئله این است!

نکته مهم در خرید هر چیزی و البته همین لپ تاپ! بودجه است. اما این بودجه را چگونه باید انتخاب کنیم؟ ببینید بحث جیب شما یک مسئله است و نیاز شما یک مسئله .
در خرید لپ تاپ تقریباً ما سه رده کاربری داریم یکی در حدود ۱ میلیون تومان است که ساده ترین رده است و کارهای روزمره را می توان از آن انتظار داشت. تا قیمت حدود ۲.۵ میلیون تومان رده متوسط است و معمولاً برای دانشجویان و بسیاری از نیاز های ما کافی است.
رده آخر از۲.۵ میلیون تومان شروع می شود و به نزدیک ۱۵ میلیون تومان هم می رسد. این رده خاص است، برای گیم، کارهای گرافیکی، صوتی و تصویری و ….

مهمترین فاکتور خرید چیست؟

البته که سی پی یو! ببینید Cpu و کارت گرافیک دستگاه از قطعاتی هستند که معمولاً در لپ تاپ ها ثابت می مانند. امکان تغییرشان هست ولی سخت است و کمتر اینکار را می کنند. از طرفی دیگر شما با انتخاب CPU در واقع مادربورد و تکنولوژی آن را هم انتخاب می کنید. پس هنگام خرید به سی پی یو توجه کنید. همانطور که پیش از این هم گفتم بعد از CPU، کارت گرافیک اهمیت زیادی دارد..

چه اجزایی قابل تغییر هستند؟

منظورم از معرفی این قطعات این است که شما می توانید در انتخابتان آنها را نادیده بگیرید تا مثلاً CPU یا کارت گرافیک بهتری بخرید. رم از معروفترین قطعات قابل تعویض لپ تاپ است. بعد از آن هارد است.پس نگران ظرفیت هارد نباشید. در تعویض رم سعی کنید بیشترین استفاده را از اسلات ها ببرید و در خرید هارد هم سعی کنید به سرعت هم توجه کنید. ۷۲۰۰ دور سرعت مناسبی است. البته چندی است که در برخی از لپ تاپ ها از هارد SSD در کنار هارد HDD استفاده می شود که کار زیرکانه ای است. پس اگر انتخابی داشتید که در آن شانس اضافه کردن هارد SSD در لپ تاپ بود. شانس بیشتر را به آن بدهید. برای مثال سری Lenovo Z510 این ویژگی را دارند.

صفحه نمایش: برخی اوقات همه چیز است و گاهی هیچ !

علاوه بر ظاهر، صفحه نمایش از مواردی است که خریدار را مبهوت خود می کند. در اینجا هم من با احترام به چشمانتان این امر را تأیید می کنم که کیفیت تصویر و زاویه دید در لپ تاپ مهم است و ولی نباید آنچنان تعیین کننده باشد. حداقل نه در درجه اول یا دوم!
چون هرچه باشد همه برندها سعی کرده اند تصویر خوبی از خود ارائه دهند حالا یکی روی قطعات داخلیش بیشتر کار کرده و یکی روی کیفیت تصویرش و آموزش تعمیر لپ تاپ (حداقل در قیمت های تا ۳ میلیون تومان) .

باور کنید وزن مهم است!

همراهم باش نه عذابم! مطمئن باشید در یک روز گرم تابستانی یا یک روز سرد بارانی پاییزی(البته بارانش را امیدوارم! ) هنگامی که لپ تاپ در کوله پشتیتان سنگینی می کند این سخن را در ذهن می گذرانید. پس به وزن هم توجه کنید. آقایان عزیز اگر لپ تاپ را زیاد جابه جا می کنید زیاد به وزن بالای ۲.۵ کیلوگرم فکر نکنید. خانم های گرامی شما هم تا نزدیک ۲ تا ۲.۲ حداکثر قرار دهید. مطمئن باشید بعدها مرا یاد خواهید کرد :)

چه میکنه این باتری؟

لپ تاپ خاموش به درد شما نمی خورد. حتی اگر ۲۰ میلیون پولش را داده باشید. پس به باتری توجه کنید باتری مهم است، مهم ! به خصوص اگرکارتان بیشتر خارج از خانه یا محل کارتان باشد. لپ تاپ های معمول در حدود ۳ ساعت باتری نگه می دارند و لپ تاپ های مخصوص تا حدود ۱۰ ساعت!

تحقیق کن! تحقیق!

دوست داشته باشید یا نه لپ تاپ ها تا مدت ها در کنار شما خواهند بود. پس در انتخابشان دقت کنید. گاهی اوقات خیلی ها با برند خرید می کنند، درست است که مشخصات داخلی نشاندهنده قدرت لپ تاپ است ولی اگر کمی معایب و مزایای محصول را دنبال کنید می توانید به داغ کردن لپ تاپ، کیفیت صفحه، عمر باتری، کیفیت ساخت و …. پی ببرید. این مزایا و معایب در کجا منعکس می شوند؟ آفرین در سایت ها فروش کالا ها، در سایت هایی مثل notebookcheck.net و …

کجا بخریم؟

اگر تهرانید انتخاب ها زیاد است. از میدان ولیعصر راه بیفتید تا میدان ونک ! کمی بالاتر از میدان ولیعصر پاساژ ایران قرار دارد که کمی در امر لپ تاپ ضعیف است و آنچنان تنوعی در آن نمی بینید! پاساژ بعدی پاساژ پارسیان است(در کنار فرهنگستان هنر) یکی از نکات مثبت این پاساژ امکان تست و کار کردن با لپ تاپ هاست (البته بیشتر لپ تاپ های ایسوس و ایسر در این مرکز خرید قرار دارند). بعد از ان به پاساژ رضا می رسیم. اینجا تنوع بیشتری نسبت به پاساژ ایران و پارسیان خواهید دید. اما پیشنهاد اصلی من دو پاساژ پایتخت و موبایل ایران هستند. پاساژ پایتخت در تقاطع میرداماد- ولیعصر قرار دارد. در این پاساژ از تمامی برندها حضور دارند و معمولاً می توانید با خیلی از آنها کار کنید و تست کنید. پاساژ موبایل ایران هم در بحث اپل خوش درخشیده است و در کنار پایتخت از مراکز خرید محصولات اپل است.

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 179 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:47

رونمایی از موشک ماهواره‌بر سیمرغ در پایگاه فضایی امام خمینی(ره) +ویدیو

اتفاق بزرگی که به زودی چشم‌ها را به کشورمان خیره خواهد کرد؛

رونمایی از موشک ماهواره‌بر سیمرغ در پایگاه فضایی امام خمینی(ره) +ویدیو

می‌توان دستیابی به ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری و توان حمل باز ۱۰۰ کیلوگرمی ـ که از ویژگی‌های ماهواره بر سیمرغ است ـ را اتفاقی شگرف دانست و انتظار داشت که جهانیان از آزمایش موفقیت آمیز این موشک انگشت به دهان بمانند، به ویژه در این روز‌ها که آمریکایی‌ها با اعمال تحریم‌های موشکی علیه کشورمان، بار دیگر نشان داده‌اند قابل اعتماد نیستند و موضع خصمانه دارند.
کد خبر: ۵۶۲۰۹۷

تاریخ انتشار:

۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸

-

20 January 2016


رونمایی از موشک ماهواره‌بر سیمرغ در پایگاه فضایی امام خمینی(ره) +ویدیوپس از مدتی سکوت در حوزه فضایی کشورمان، به زودی شاهد چند اتفاق همزمان در این عرصه خواهیم بود؛ اتفاق‌هایی که بی شک توجه ها را به کشورمان معطوف خواهد کرد و موجب شگفتی بسیاری کشورها خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، با نهایی شدن مراحل ساخت ماهواره بر «سیمرغ»، به زودی شاهد پرتاب آزمایشی این موشک ماهواره بر پیشرفته ایرانی، از نوع دو مرحله‌ای با سوخت مایع، خواهیم بود؛ اتفاقی که می‌تواند قابلیت‌های فضایی کشورمان را افزایش داده، موجبات اعزام ماهواره‌های نسل جدید کشورمان به فضا را فراهم آورد و از همه مهم‌تر، لایه‌های بالا‌تر مداری را به نام کشورمان به ثبت برساند.

یک منبع آگاه با اعلام این خبر به «تابناک»، گفت: پایگاه فضایی امام خمینی (ره) آماده بهره برداری شده و در روزهای آتی، مراحل کنترل نهایی آن جهت پرتاب سیمرغ سپری خواهد شد تا طی یکی دو هفته آتی، نخستین پرتاب آزمایشی این موشک ماهواره بر صورت پذیرد و از ایستگاه فضایی کشورمان بهره برداری رسمی شود.

بهره برداری از پایگاه فضایی مجهز کشورمان که راه را برای آینده صنعت فضایی کشورمان هموار می‌سازد؛ اینقدر که بتوانیم در قالب هاب فضایی منطقه عمل کنیم و وارد فاز تجاری سازی محصولات فضایی مان شویم. به ویژه اکنون که هم توانایی ساخت ماهواره داریم، هم مجهز به انواع موشک‌های ماهواره بر هستیم و هم ایستگاه فضایی جهت شلیک موشک‌های فضایی پیشرفته‌تر به فضا را هم داریم.

افزایش دو برابری توانایی‌ها با سیمرغ

رونمایی از سیمرغ از این روی اهمیت دارد که می‌دانیم این موشک ماهواره بر، برتری چشمگیری به نسبت ماهواره بر‌های قبلی کشورمان دارد؛ چه از نظر قدرت پیشران، چه از دید مداومت اوج گیری و دستیابی به ارتفاعات بالا‌تر جوی و چه از منظر وزنی که می‌تواند با خود حمل کند.

اگر «ماهواره بر سفیر امید» توانایی حمل وزنی تا حدود ۲۵ کیلوگرم و رسیدن تا ارتفاع ۲۰۰ تا ۲۷۰ کیلومتری از سطح زمین را داشت و زمینه ساز پرتاب موفقیت آمیز «ماهواره بر سفیر ۱»، قرار دادن ماهواره ایرانی در مدار به کمک آن و قرار گرفتن کشورمان در زمره ۹ کشوری که توانمندی ارسال ماهواره به فضا دارند، شد، سیمرغ ماهواره‌های پیچیده‌تر و سنگین تری را در مدارهای بالاتری قرار می دهد و موفقیت‌های جدیدی برای کشورمان رقم می زند.

رونمایی از موشک ماهواره‌بر سیمرغ در پایگاه فضایی امام خمینی(ره) +ویدیو

این در حالی است که از سال ۱۳۸۷ که ماهواره امید در مدار قرار گرفت، تا کنون، دانشمندان کشورمان موفق شده‌اند موشک ماهواره بر سفر را در دو مرحله بازطراحی و بهینه سازی کرده و دو نسل «سفیر ۱-آ» و «سفیر ۱-ب» را از دل آن پدید آورند؛ ارتقایی که موجب شده، این ماهواره بر‌ها به امکاناتی مانند موتور ترمزی، سیستم جداسازی ماهواره، حسگر‌ها و سیستم تله متری و امثال آن مجهز شده و ارتفاع حضیض پروازی شان تا ۲۷۵ کیلومتر و توان حمل بارشان تا ۵۰ کیلوگرم افزایش پیدا کند.

اینجاست که می‌توان دستیابی به ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری و توان حمل باز ۱۰۰ کیلوگرمی که از ویژگی‌های ماهواره بر سیمرغ است را، اتفاقی شگرف دانست و انتظار داشت، جهانیان از آزمایش موفقیت آمیز این موشک انگشت به دهان بمانند، به ویژه در این روز‌ها که آمریکایی‌ها با اعمال تحریم‌های موشکی علیه کشورمان، بار دیگر نشان داده‌اند قابل اعتماد نیستند و موضع خصمانه دارند.

درخشش «طلوع» چشم انتظار رونمایی از «سیمرغ»

همان گونه که گفتیم، پرتاب آزمایشی ماهواره بر سیمرغ ـ که پیشتر برخی آن را سفیر ۲ هم می‌نامیدند ـ به نوعی افتتاح پایگاه فضایی امام خمینی (ره) نیز هست؛ پایگاهی که در استان سمنان واقع شده، منطبق بر استانداردهای دنیاست، تمامی مراحل طراحی و ساخت آن توسط دانشمندان و اساتید ایرانی صورت گرفته و مأموریت آماده‌سازی و پرتاب ماهواره‌برهای سنگین را به عهده دارد.

با این حساب، کشورمان به زیرساخت آزمایش و ساخت ماهواره برهای سنگین دست خواهد یافت و خواهد توانست گامی موثر در راستای تکمیل موشک‌های ماهواره بر سنگینی همچون «قائم» ـ که موشک ماهواره بر از نوع چهار مرحله‌ای با سوخت جامد، با توان حمل بار یک تنی به ارتفاق هزار کیلومتری خواهد بود ـ بردارد.

با این حساب پی خواهیم برد که پرتاب ماهواره بر سیمرغ از چه درجه‌ای از اهمیت برای کشورمان برخوردار است؛ اهمیتی که محدود به این سطح نمی‌ماند، بلکه تکمیل کننده فرایند ساخت و توسعه ماهواره‌ها در کشورمان نیز به شمار می‌آید.

این را می‌شود از هدف غایی ساخت ماهواره بر سیمرغ دریافت که قرار است با پرتاب ماهواره سنجش از راه دور «طلوع» در سال ۹۵، این ماهواره رونمایی شده در سال ۱۳۸۸ را در مدار قرار داده و زمینه را برای طراحی، تولید و پرتاب ماهواره‌های پیچیده‌تر و مدرن‌تر، آماده کند؛ ماهواره‌هایی با قابلیت‌های بزرگ که فعلا توان قرار دادنشان در جو با کمک موشک‌های ماهواره بر فعلی کشورمان فراهم نیست.

فرایندی که افق ترسیم شده برای آن در سال ۱۴۰۴، طراحی، ساخت و در مدار قرار دادن ماهواره‌های بزرگ ایرانی، با کاربردهای مختلف است که می‌تواند در مباحث گوناگون به کارمان بیاید. از جمله ارسال امواج تلویزیونی به نقاط مختلف دنیا، پوشش تله متری اتفاقات سطح کشور و...؛ پازلی که با پرتاب امثال سیمرغ، روز به روز تکمیل‌تر خواهد شد و کشورمان را موقعیت ممتازتری در جهان قرار خواهد داد.

ویدیو رونمایی از موشک ماهواره‌بر سیمرغ را در «تابناک» ببینید:

spaceplay / pause
qunload | stop
ffullscreen
shift + slower / faster

volume
mmute

seek
. seek to previous
126 seek to 10%, 20% … 60%

دانلود

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 251 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:47

بدترین رمز عبورها در سال ۲۰۱۵
بدترین رمز عبورها در سال ۲۰۱۵
بدترین رمز عبورها در سال ۲۰۱۵ توسط شرکت نرام افزاری مدیریت رمز عبور اسپلش دیتا بررسی شده اند.
با حملات سایبری و در نتیجه صدها میلیون سوابق به بیرون درز شده و بیش از ۱ میلیارد دلار سرمایه به سرقت رفته در سال ۲۰۱۵، ممکن است به این فکر کنید که مردم باید یک تصمیم عاقلانه در مورد امنیت آنلاین بگیرند ولی ممکن است در اشتباه باشید.
شرکت نرام افزاری مدیریت رمز عبور اسپلش دیتا (SplashData) پنجمین گزارش سالانه خود را از بدترین رمزهای عبورها یی که مردم می توانند استفاده کنند، منتشر کرده است. این گزارش بر اساس داده هایی از میان ۲ میلیون رمز عبور که توسط هکرها در سال ۲۰۱۵ به بیرون درز کرده، نوشته شده است.
۱۲۳۴۵۶ یکی از بدترین رمز عبور ها است که دقیقا در سال ٢٠١۴ نیز جزو بدترین رمز عبور ها بوده محسوب می شد.
برخی از رمز عبورهای جدید دیگر مانند “login”، “wellcom” و “passw0rd” نیز وجود دارند که بسیار ساده هستند. از طرفی طرفداران جنگ ستارگان از رمز عبورهای جدیدی شامل “STARWARS” ،”solo” و “princess” استفاده می کنند.
اما توجه به این نکته مهم است که برای یک هکر فوق العاده آسان است که این رمز عبورها را حدس بزند. بسیاری از رمزهای عبورهای رایج در نرم افزارهای طراحی شده برای کرک حساب کاربری، از طریق یک فایل متنی دیکشنری، تست تک تک یا ترکیب کلمات با یک دیگر، یافت می شوند.
بنابراین اگر رمز عبور شما در لیست بدترین رمز عبو ها است، باید آن را بلافاصله تغییر دهید.
مورگان اسلین، مدیر اسپلش دیتا در بیانیه ای گفت: “ما امیدواریم که که با تبلیغات بیشتر در مورد میزان خطرناک بودن استفاده از رمز عبور های ضعیف، بیشتر مردم برای تقویت رمز عبور خود و مهمتر از همه، استفاده از رمز عبورهای مختلف برای وب سایت های مختلف گام هایی بردارند”
در اینجا ۲۵ تا از بدترین رمز عبور های سال ۲۰۱۵ را بیان می کنیم:
۱۲۳۴۵۶ (بدون تغییر از سال ۲۰۱۴)
رمز عبور (بدون تغییر)
۱۲۳۴۵۶۷۸
صفحه کلید QWERTY
۱۲۳۴۵
۱۲۳،۴۵۶،۷۸۹
فوتبال
۱۲۳۴
۱۲۳۴۵۶۷
بیس بال
welcome (جدید)
۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ (جدید)
ABC123
۱۱۱۱۱۱
۱qaz2wsx (جدید)
اژدها
master
monkey
letmein
login (جدید)
princess (جدید)
qwertyuiop (جدید)
solo (جدید)
passw0rd (جدید)
STARWARS (جدید)
منبع: تکرا - اخبار روز تکنولوژی

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 184 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:47

پاسخ

قوانين ارسال

You may not post new threads

You may not post replies

You may not post attachments

You may not edit your posts


كد [IMG] فعال است

كدهاي HTML غير فعال است

ساعت جاري 08:07 PM با تنظيم GMT +4.5 مي باشد.


- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 175 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:46

 

تاريخ عضويت: Nov 2009

وضعیت تاهل: مجرد

ارسالها: 4,952

سپاس هاي ايشان از ديگران: 446

سپاس های دیگران از ایشان : 7,839


ارسال پیام خصوصی

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 136 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:46

 

تاريخ عضويت: Jan 2007

وضعیت تاهل: مجرد

محل سكونت: اصفهان

ارسالها: 20,994

سپاس هاي ايشان از ديگران: 6,091

سپاس های دیگران از ایشان : 11,776


ارسال پیام خصوصی

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 181 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 21:46

آیت‌الله جنتی در حضور رهبری: شورای نگهبان تحت تاثیر قرار نمی گیرد
پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران
مسئولان اجرا و نظارت در امر انتخابات بر ضرورت برگزاری قانونی و پرشور انتخابات تأکید کردند.
تشکر آیت الله جنتی از همکاری وزارت کشور
به گزارش جماران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در دیدار دست‌‌اندرکاران انتخابات دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره‌ی مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب ، انتخابات را نعمتی الهی و پشتوانه‌ی امنیت، عزت و آبروی ملت و نظام اسلامی خواند و با تشکر از همکاری و همراهی وزارت کشور در مراحل مختلف برگزاری انتخابات افزود: تمام تلاش ما بر برگزاری انتخاباتی سالم، آزاد، قانونی، رقابتی و در کمال امنیت متمرکز است و برای تحقق این هدف، شورای نگهبان در کلیه‌ی مراحل از جمله بررسی صلاحیت‌ها با دقت نظارت و اقدام خواهد کرد و تحت تأثیر فشارها و فضاسازی‌ها قرار نخواهد گرفت.
تعامل «بسیار خوب» وزارت کشور با دستگاههای مسئول
همچنین وزیر کشور نیز گزارشی از فعالیت‌های ستاد انتخابات کشور در جهت برگزاری انتخاباتی پرشور و قانونی بیان کرد.
آقای رحمانی فضلی با اشاره به اقدامات مختلف وزارت کشور از جمله به‌کارگیری ظرفیت‌های قانونی کشور، اطلاع‌رسانی به‌روز و شفاف، تلاش برای تأمین امنیت کامل و بسیج و ساماندهی همه‌ی امکانات مورد نیاز، گفت: وزارت کشور تعامل بسیار خوبی با دستگاه‌های مسئول در امر انتخابات داشته است.

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 186 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:37

 

تاريخ عضويت: Apr 2014

محل سكونت: * Interstellar *

ارسالها: 2,798

سپاس هاي ايشان از ديگران: 2,720

سپاس های دیگران از ایشان : 3,436


ارسال پیام خصوصی

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 194 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:37

سلام علیکم و رحمة الله

در جامع المسائل فرمودند:

جامع المسائل، ج‏4، ص: 100
كيفيّت مصرف عقيقه‏
و ترتيب آن: طبخ و تقسيم به اهل ولايت است، يا تفريق لحم. و در طبخ، ملح و حبوب، اضافه آنها مستحب است؛ و دعوت عده‌‏اى مثل ده نفر يا بيشتر براى آن مستحب است از همسايه‏‌ها و غير؛ و شكستن استخوانها مكروه است يا آنكه خلاف مستحب است، بلكه اعضايش از هم جدا مى‏شود براى طبخ.

و این هم عبارت جواهر:

و ربما استفيد من‌قول الصادق عليه السلام «2» «تجعل أعضاء»‌و قوله عليه السلام «3» «إذا قطع العقيقة جداول فاطبخها و ادع عليها رهطا من لمسلمين»‌كراهة أن يكسر شيئا من عظامها، بل تفصل أعضاء لكن هو كما ترى، ضرورة أن الأمر بذلك لا يقتضي كراهة الكسر، خصوصا بعد‌خبر عمار «4» «و سئل عن العقيقة إذا ذبحت هل يكسر عظمها؟ قال: نعم يكسر عظمها، و يقطع لحمها، و تصنع بها بعد الذبح ما شئت»‌إلا أن الحكم من السنن، و الأمر فيها سهل، سيما مع النهي عن الكسر في بعض النصوص «5» كما قيل.

و شاید اینکه تعبیر به قیل فرمودند و جزما نهی ندانستند این باشد که در روایت پس از: (تعطی القابلة الرجل مع الورک)، آمده است: (و لا یکسر العظم)، و این شاید مربوط به همان قسمتی باشد که به قابله میدهند، نه غذائی که طبخ میکنند، و در حدیث عمار مذکور در عبارت جواهر، سؤال کرد که آیا استخوانهایش شکسته میشود؟ و جواب فرمودند: نعم یکسر عظمها.

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 191 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:37

امام صادق علیه السلام فرمودند:

هر وقت به یاد سید الشهدا افتادید سه مرتبه بگویید:

صلی الله علیک یا أبا عبدالله

تا خداوند ثواب زیارت امام حسین علیه السلام را به شما بدهد!

صلی الله علیک یا أبا عبدالله ...

صلی الله علیک یا أبا عبدالله ...

صلی الله علیک یا أبا عبدالله ...

برخلاف آنچه که تصور می شود:
یاد امام حسین علیه السلام فقط مخصوص یک روز ، یک دهه و یک ماه نیست ...
یک زندگی، او را در قلب و ذهنت داشته باش ؛
بگذار پیام و عطر گل سرخی بی نظیر ، یک عمر معطرت کند ...

مولای من !
جانم به فدایتان که تشنه لب به شهادت رسیدی ولی مشتاقان نور را سیراب عشق نمودی ...

کاش این کلمات امام عشق؛ حسین(علیه السلام) را همه عالم می شنید:

لَیْسَ الْمَوْتُ فِی‌ سَبِیلِ الْعِزِّ؛ إلاَّ حَیَوه خَالِدَه؛
وَلَیْسَتِ الْحَیَوه مَعَ الذُّلِّ؛ إلاَّ الْمَوْتَ الَّذِی‌ لاَ حَیَوه مَعَهُ.

مرگ‌ در راه‌ عزّت‌، چیزی نیست؛ مگر زندگانی‌ جاویدان‌!
و زندگانی‌ با ذلّت‌؛ چیزی نیست؛ مگر مرگی‌ که‌ هیچ نشانی از زندگی در آن نیست!
__________________

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 214 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:29

آخر هفته سرد و بارانی در شمال
آخر هفته سرد و بارانی در شمال
خبرگزاری مهر: سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرد که استان‌های ساحلی دریای خزر آخر هفته‌ای سرد و بارانی را پیش رو دارند و از روز شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز همـ بارش برف و باران آغاز می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:‌ بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز چهارشنبه با نفوذ زبانه‌های پرفشار به سواحل شمالی در استان‌های ساحلی خزر بارش باران و کاهش دما پیش بینی می‌شود. دریای خزر نیز در این روز مواج است. فردا پنجشنبه نیز بارش پراکنده در این مناطق ادامه خواهد داشت. در این دو روز آسمان بقیه مناطق کشور صاف است.

احد وظیفه افزود: از بعد از ظهر جمعه سامانه بارشی از غرب کشور وارد شده که روز شنبه در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز سبب ابرناکی، بارش باران و برف گاهی وزش باد خواهد شد.

به گفته وی در مناطق جنوب غرب وقوع پدیده رعد و برق دور از انتظار نیست و از بعد از ظهر شنبه با نفوذ زبانه پرفشار به سواحل غربی دریای خزر در این مناطق ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه اعلـامـ کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه برای شهرهای صنعتی از جمله تهران، اصفهان، کرج و قمـ افزایش آلـاینده‌های جوی پیش بینی می‌شود.

هوای تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۱۴ و ۶ درجه سانتیگراد اعلـامـ شده است.

لینک خبر: www.weatherfa.ir/view.php?kindex=25257

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 185 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:29

7 نوع پدر که خوشبختی فرزندانشان را می دزدند - قسمت اول
پدران مدرن نمی دانند که چه نقش خارق‌العاده ای در روند تربیت کودکان دارند. مطمئنا امنیت و تامین مالی، بسیار مهم است اما این تنها عملکردهای اصلی یک پدر خوب نیست. پدر خوب یک نان آور تنها نیست بلکه یک الگوی مثبت و منبع امنیت عاطفی برای فرزندان خود است. آن‌ها عامل خوشبختی فرزندانشان هستند. نفوذ مردانه کمک می کند تا پسران به تدریج به مردانی قوی تبدیل شوند. دختران بعد از دختران دیگر به سن بلوغ می رسند و به زنان با اعتماد به نفس و مستقل تبدیل می شوند. متاسفانه بسیاری از پدران که در روابط با فرزندان خود دچار سوتفاهم شدند، معمولا فرزندان خود را مقصر جلوه می دهند. آنها فرزندان خود را برای بدرفتاری خلق و خو و ناامنی سرزنش می کنند.

به عقدیه من، والدین مخصوصا پدران، باید بدانند که فرزندانشان بازتابی از آنان و نتیجه روش تربیتی آنان هستند. هر پدری باید بداند که روش فرزند پروری می تواند تاثیرات مصری بر پرورش فرزند بگذارد.

با مطالعه ی این مقاله ، پدران پی می برند که آنها به این نوع خاص از پدران تعلق دارند و اقدامات فوری برای ترک این موقعیت انجام دهند. به یاد داشته باشید که تصمیم شما برای تغییر شیوه ی فرزند پروری شما، می تواند به میزان قابل توجهی کیفیت زندگی فرزند شما را بهبود ببخشد.

پدر پر مشغله

دسته‌ای از پدران هستند که همیشه مشغول هستند انگار که ماموران مخفی هستند و باید ماموریت‌های متعددی را برای نجات جهان انجام دهند غافل از اینکه هیچ نقشی در روند تربیت فرزندان خود ندارند اما این به آن معنا نیست که چنین پدرانی کاملا نسبت به فرزندان خود بی اعتنا هستند. آنان سعی می کنند زمان و توجه‌ای به کودکان خود اختصاص دهند اما این نوع محبت کافی نیست. در نتیجه کودکانی که از نظر عاطفی از پدران خود دور بوده اند، معمولا احساس تنهایی، ناراضایتی و بی‌مصرفی می کنند.

وقتی تغییری برای بهبود این وضعیت رخ ندهد، این افکار و احساسات وسواسی به تدریج تبدیل به ترس عمیق، ناامنی و عدم اعتماد به نفس می شود. اگر شما پدر پر مشغله هستید و نمی خواهید که فرزندتان قربانی ترس شود، باید گاهی شغل، سرگرمی‌ها و اولویت‌هایتان را قربانی فرزندانتان کنید.

پدران نامرئی

برخلاف پدر پرکار، پدران نامرئی، دسته‌ای از پدران هستند که هیچ نقشی در تربیت فرزندانشان ندارند چرا که زندگی خانوادگی و تربیت فرزندان در اولویت‌های آنان نیست. درک یک کودک فرایند بسیار دلپذیری است. اما والدین باید بدانند که این تصمیم نیاز به مسئولیت بسیار زیادی دارد. پدران بیولوژیکی که یکبار فرزندانشان را از زندگی خود بیرون کرده اند، دیگر پدر خواهند بود زیرا پدران واقعی کسانی هستند که زندگی خود را صرف پیشرفت و موفقیت فرزندانشان کرده اند.

کودکانی که بدون پدر بزرگ می شوند معمولا نمی توانند جایگاه خود را پیدا کنند زیرا قلب آنها غرق رنجش و خشم شده است. اما منشا این خشم ناراحت کننده چیست؟ فقدان توجه پدر می تواند مشکلات مختلف روحی و روانی را آغاز کند؛ کودک را به یک افسردگی طولانی مدت فرو می برد و بهترین سال‌های زندگیشان را از بین می برد.

پدران ناراضی

اگر چه مردان به بیماری pms مبتلا نمی شوند ، گاهی اوقات به نظر می رسد که این درست نیست زیرا دنیای مدرن پر از مردان ناراضی است که مدام از چیزی گله دارند و شکایت می کنند. بسیاری از این پدران بدبین و عبوس ، بچه می آورند و نقش مهمی را در پرورش آنها دارند. متاسفانه این کودکان هیچ حمایت عاطفی ای پیدا نمی کنند زیرا بسیار مشکل است که توسط پدرانشان ، درک شوند، آنها را خوشحال کنند و مورد تایید آنان باشند.

درنتیجه اینکه پدران ناراضی، روابط خود با فرزندانشان را مسموم می کنند و این اغلب باعث می شود که کودکان از نوعی فقدان عاطفی رنج ببرند. کودکانی که از نظر عاطفی طرد شده اند، اغلب با یک تضاد درونی روبرو هستند و نمی توانند درک کنند که پدران ناراضیشان، به آنها علاقه و باور دارند یا نه. اگر شما یک پدر ناراضی هستید باید اولین قدم برای اصلاح و درک متقابل را بردارید و اگر این عقیده به نظر شما بعید می رسد باید به روانشناس حرفه ای مراجعه کنید.

در اغلب موارد، پدرانی ناراضی هستند که از نظر عاطفی توسط والدین خود طرد شده اند. حال بهترین زمان برای متوقف کردن این نفرین خانوادگی است و باید با این چرخه ی درک اشتباه ، خداحافظی کنند.

پدران روانشناس

والدین مدرن دریافته‌اند که سلامت ، کامیابی و موفقیت آینده ی فرزندانشان، در گرو سلامت روانی فرزندان است. پدران و مادران امروزی کتاب ها و مقالات زیادی مطالعه می کنند و در سمینارهای روانشناسی شرکت می کنند تا دانش خود را در این زمینه توسعه دهند و کودکانی با سلامت روانی بیاوردند.در حالی که این گرایشی فوق العاده است ، والدین باید مراقب روش ها و آزمایش های روانی باشند زیرا یک روش غلط می تواند وضعیت را بدتر کرده و منجر به عوارض جانبی غیر قابل برگشت شود.

این نوع پدران، فرزندان خود را تنبیه و مجازات نمی کنند. آنها نگران آسیبب زدن به عواطف و احساسات فرزندانشان هستند.آنها از صمیم قلب معتقدند که تذکر، تنبیه و اقدامات آموزشی آنها، می تواند تاثیر منفی بر عزت نفس کودک داشته باشد و باعث آسیبهای روانی شود. این رویکرد، یک اشتباه بزرگ است.

کودکان بدون محدودیت های سالم و مرزهای اخلاقی معمولا، جهان را مکانی دشوار برای زندگی می یابند. آنها هیچ مفهومی از مسئولیت و نظم و انضباط ندارند زیرا پدران آسان گیرشان، آنها را با قوانین، برنامه ها و ارزش های اخلاقی آشنا نکرده اند. چنین پدرانی باید اشتباه خود را بپذیرند و به فرزندانشان رفتار مناسب بیاموزند و صادقانه عمل کنند و انتقاد پذیرباشند. کودکان باید درک درستی از آنچه خوب است و آنچه بد است ، داشته باشند. درنهایت آنها می توانند هماهنگ با دیگران زندگی کنند.
منبع: کلاه نمدی

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 210 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:29

برانکو کفش ملی پوشید بیرانوند به پرسپولیس نرسید!
دروازه بان دوم تیم ملی چوب مشورت با دوستان نادان را خورد و بدون تیم ماند چرا که حالا نه پرسپولیس او را خریده و نه نفت حاضر است او را نگه دارد

به نقل از جام نیوز صبح دیروز هنوز پرسپولیس و نفت و علیرضا بیرانوند سرگرم مذاکره سه جانبه بودند که برانکو ایوانکوویچ در جریان بازدید از کفش ملی، قید گلر ملی را زد! او گفت الکساندر لوبانف امتحان پس نداده را به بیرانوند پرحاشیه ترجیح می دهد.

بیرانوند که در اولین روز نقل و انتقالات نیم فصل یکی از پرمشتری ترین بازیکنان بود و تیم های پرسپولیس، فولاد و ... و ... و ... او را می خواستند، به خاطر مشورت با دوستان نادان از اینجا رانده و از همه جا مانده شد.

یک مشاور نادان به بیرانوند توصیه کرد در فاصله یک روز تا پایان مهلت نقل و انتقالات در اردوی خارجی نفت دعوا و جنجال راه بیاندازد تا علیرضا منصوریان او را کنار بگذارد و باشگاه نفت هم ناچار شود او را به پرسپولیس بدهد.

بیرانوند هم در جریان بازی تدارکاتی نفت، همه مدافعان تیمش را به فحش کشید و با عصبانی کردن منصوریان که به او گفت حالا اگر طلا هم باشی، دیگر تو را نمی خواهم، مرحله اول نقشه را به درستی پیش برد.

مرحله دوم نقشه این بود که مخ مدیرعامل نفت را بزند و پرسپولیسی شود اما وقتی باشگاه نفت یک میلیارد تومان از پرسپولیس پول رضایتنامه خواست و بیرانوند هم پیغام داد اگر یک میلیارد به نفت بدهید و نیم میلیارد به خودم، حتما می آیم، پرسپولیسی ها قید او را زدند و به جذب لوبانف که ارزان قیمت تر بود را مدنظر قرار دادند.

جالب است بدانید ساعت 10 صبح سه شنبه بیرانوند و باشگاه پرسپولیس خصوصی به رسانه ها گفته بودند با هم توافق کردند اما این توافق به مرحله قطعی و رسمی نرسید.

از سوی دیگر تا ظهر دیروز باشگاه پرسپولیس فکر می کرد برانکو، بیرانوند را به هر گزینه دیگری ترجیح می دهد اما برانکو در جریان بازدید از کفش ملی، وقتی با این سوال مواجه شد که شما بیرانوند را می خواهی یا الکساندر لوبانف را؟ جواب داد: «بیرانوند را تا همین چند ساعت پیش می خواستم اما حالا که شنیدم او در جریان اردوی نفت، برای کادرفنی تیمش دردسر درست کرده و به همبازیانش خودش اهانت کرده، تمایلی به جذب او نداریم. چنین دروازه بانی حاشیه دارد و نمی توانم برای قهرمانی روی او حساب باز کنم. دروازه بانی پست حساسی است و نمی توان چنین ریسکی کرد. البته لوبانف هم امتحان پس نداده است اما بیرانوند حاشیه دارد.»

از همین جا تکلیف بیرانوند روشن شد و باشگاه پرسپولیس هم در نوبت دوم مذاکره، خودش را مشتاق جذب بیرانوند نشان نداد تا قرارداد لوبانف حوالی ساعت 23:30 ثبت شود.

برانکو قبل از آن که برای سوشا مشکل پیش بیاید هم مشتاق جذب بیرانوند بود اما کارهای اخیر این دروازه بان باعث پشیمانی برانکو شد. برانکو دیروز به دعوت مدیرعامل کفش ملی به تولیدی این برند رفت و حتی کفش ایرانی هم پوشید.

با این حساب، حالا نه نفت بیرانوند را حفظ می کند و نه او دروازه بان پرسپولیس می شود. یک دروازه بان ملی به همین راحتی با مشورت با مشاور نادان، آینده خودش را تباه کرد! نقل و انتقالات شب گذشته تمام شد و بیرانوند به پرسپولیس نرسید.

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 191 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:26

نکاتی که در طراحی سایت نباید انجام دهیم ؟
چه کارهایی را باید در طراحی سایت انجام ندهیم ؟ تاکنون اطلاعات زیادی در مورد انجام طراحی سایت برای شما عزیزان ارائه کرده ایم ٰ‌اما همیشه نباید اجراعیات را مطرح کرد ٰ‌این بار ما می خواهیم نکاتی را که نباید در طراحی سایت انجام داد را به شما عزیزان ارائه کنیم پس با ما همراه باشید .

1- عدم استفاده از Iframe در طراحی سایت

یکی از نکاتی که در طراحی سایت نباید استفاده کرد استفاده از Iframe است شما می توانید اطلاعاتی بیشتری را در مورد ifram را در لینک استفاده از iframe در طراحی وب سایت یاد بگیرید.اما چرا باید از Iframe در طراحی سایت استفاده نکرد ؟ استفاده از Iframe در طراحی سایت برای سئو سایت مشکلاتی را به همراه دارد ٰ بسیاری از کارشناسان طراحی سایت همیشه این نکته را مطرح می کنند که سعی کنید از این تکنولوژی زمانی در طراحی سایتتان استفاده نمایید که این کار اورژانسی است ٰ‌بطور مثال در گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی شما باید این کد Iframe را در سایتتان قرار دهید که بتوانید در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی درگاه پرداخت از بانک ها بگیرید.

2- عدم استفاده از فلش در طراحی سایت

استفاده از فلش در طراحی سایت یکی از موضوعاتی است که توسط بسیاری از طراحان سایت و سئو کاران منع می شود و اغلب کارشناسان سئو بر این عقیده اند که استفاده از فلش در طراحی سایت به هیچ عنوان مناسب نیست ٰ‌حتی براساس اطلاعاتی که توسط موتور های جستجو ارائه شده است هم اکنون موتور جستجویی همچون گوگل به هیچ عنوان سایت هایی که از تکنولوِی فلش استفاده کرده اند به هیچ عنوان در نتایج جستجوی گوگل ایندکس نخواهد شد.

3- مخاطبتان در سایت را به هیچ عنوان فراموش نکنید !

مخاطب در طراحی سایت یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید در طراحی سایت مد نظر قرار گیرد اما هیچگاه این نکته را فراموش نکنید که تمامی نیاز های مخاطبان در سایت شما باید تامین گردد ٰ‌طراحی سایت شما و محتوای بکار رفته در سایت شما باید بگونه ای باشد که کاربر پس از ورود به سایت شما مدت زمان زیادی را در سایت شما بگذراند این عامل زمانی اتفاق خواهد افتاد که پس از طراحی شما محتوای بسیار کاربردی و مفیدی را در اختیار کاربران قرار دهید که کاربر برای دریافت اطلاعات مفید شما زمان زیادی را در سایت شما صرف نمایند.

4- استفاده از جمله بندی روان و عدم استفاده از کلمات دست و پا شکسته

در محتوای طراحی سایت این نکته را در نظر داشته باشید که جمله بندی استفاده شده در سایت شما کاملا روان و ساده باشد استفاده از متن روان و ساده این عامل را باعث خواهد شد که کاربر در سایت شما راحت باشد و بتواند براحتی منظور شما را درک نماید ٰ‌این عامل باعث می شود کاربر در اولین برخورد با محتوای سایت شما سایت شما را ترک ننماید . و تمامی زحمات شما برای طراحی سایت به هدر نخواهد رفت.

5- بروز نکردن وب سایت

از دیگر موضوعاتی که به عنوان یک عامل مشکل ساز در طراحی سایت مطرح می شود عدم بروز رسانی سایت است ٰ سعی کنید وب سایت خود را در دوره های زمانی منظم بروزرسانی نمایید.

6- عدم استفاده از محتوای کپی

هیچگاه از محتوای کپی در طراحی سایتتان استفاده ننمایید استفاده از محتوای کپی در سایت در حقیقت یک زهر نابود کننده برای سایت شما در عرصه رقابت در دنیای اینترنت خواهد بود . پس هیچگاه این اشتباه را انجام ندهید !

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 324 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:26

عادل الجبیر: عربستان در لیست حامیان تروریسم نیست، ولی ایران هست
یک هفته پس از انتشار مقاله وزیر امور خارجه ایران در روزنامه نیویورک تایمز که عربستان را به حمایت از «افراطیون خشونت‌طلب» متهم کرده بود، همتای عربستانی او روز سه‌شنبه ۲۹ دی ماه با چاپ یادداشتی در این روزنامه، به این مقاله پاسخ داده و گفته که کشورش قربانی تروریسم از سوی حامیان ایران شده است.
عادل الجبیر در این مقاله که با عنوان «آیا ایران می‌تواند تغییر کند؟» چاپ شده است، این ادعا را مطرح کرده که ایران به جای مقابله با انزواطلبی‌اش که خودش مسبب آن بوده است، کنار گذاشتن «سیاست‌های خطرناک توسعه‌طلبانه و فرقه‌ای» و همچنین حمایت از تروریسم، اتهام‌های واهی و بی‌اساس علیه پادشاهی عربستان طرح می‌کند.

به گفته وی، این مهم است که درک شود چرا عربستان و کشورهای حامی آن در حاشیه خلیج «فارس» متعهد به مقاومت علیه توسعه‌طلبی ایران و واکنش قوی به اقدامات تهاجمی آن هستند.

وزیر خارجه عربستان با اشاره به توافق هسته‌ای میان تهران و شش قدرت جهانی، گفته که قطعا بخش بزرگی از جامعه ایران خواهان گشایش اساسی در داخل و مناسبات بهتر با کشورهای همسایه و جهان هستند ولی حکومت ایران چنین چیزی را نمی‌خواهد.

عادل الجبیر سپس با اشاره به پیروزی انقلاب بهمن ۵۷ در ایران و تنظیم قانون اساسی جمهوری اسلامی که در آن خواهان «صدور انقلاب» شده است، نتیجه‌گیری کرده که در پیامد این رویکرد، تهران از گروه‌های افراطی خشونت‌طلب نظیر حزب‌الله لبنان، حوثی‌های یمن و شبه نظامیان فرقه‌گرا در عراق حمایت می‌کند.
به ادعای وی، ایران مسوول بمبگذاری در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت در سال ۱۹۸۳، انفجار مقر الخبر در عربستان سعودی در سال ۱۹۹۶ و ترور (ناراضیان سیاسی) در رستوران میکونوس در برلین در سال ۱۹۹۲ است. «همچنین از سال ۲۰۰۳ به این سو، یک هزار و ۱۰۰ نفر از نیروهای آمریکایی در عراق از سوی نیروهای مورد حمایت ایران کشته شده‌اند».

روابط ایران و عربستان در پنج سال گذشته و همزمان با آغاز بهار عربی به شدت متلاطم شده و به دنبال اعدام شیخ نمر النمر، روحانی شیعه، به دست حکومت سعودی در روز ۱۲ دی امسال، به تیرگی کامل گرایید.
با انتشار خبر این اعدام، گروهی در تهران به سفارتخانه عربستان حمله کرده و آن را به آتش کشیدند. کنسولگری این کشور در مشهد نیز دچار آسیب شد.

این حمله سبب قطع رابطه تهران و ریاض شد و از آن زمان مقام‌های دو کشور جنگ لفظی شدیدی علیه یکدیگر آغاز کرده‌اند که مقاله‌نویسی وزیران خارجه دو کشور تازه‌ترین نمونه از این جنگ لفظی است.
حمله به سفارتخانه‌ها
وزیر خارجه عربستان در بخش دیگری از مقاله‌اش، جمهوری اسلامی ایران را متهم کرده که از حمله به سفارتخانه‌های خارجی به عنوان ابزاری در مسیر سیاست خارجی‌اش استفاده می‌کند.

به گفته عادل الجبیر، «تسخیر سفارت آمریکا در تهران تنها نقطه آغاز این روند بود. از آن زمان، سفارتخانه‌های بریتانیا، دانمارک، کویت، فرانسه، روسیه و عربستان سعودی در ایران یا در کشورهای دیگر از سوی حامیان تهران مورد حمله قرار گرفته‌اند».

وی با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات متحدان ایران در لبنان، سوریه و یمن گفته که ایران مهم‌ترین اولویت سیاست خارجی‌اش را «دوستی» عنوان می‌کند ولی رفتارش خلاف این قاعده را نشان می‌دهد. «ایران یگانه بازیگر متخاصم در منطقه به شمار می‌رود و اقداماتش هم در راستای سلطه بر منطقه و هم عمیقا واجد این دیدگاه است که تحرکات آشتی‌جویانه موقعیت ایران را تضعیف می‌کند».

عادل الجبیر همچنین با اشاره به آزمایش موشکی ایران در مهرماه امسال که به گفته آن، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت بود، موشک پراکنی به سوی شناورهای آمریکایی و فرانسوی در آذرماه و اظهارات رهبر ایران در دفاع از «شعار مرگ بر آمریکا»، گفته است که کشورش اجازه نخواهد داد تا ایران، امنیت عربستان و متحدانش را زیر سوال ببرد و «ما به هرگونه تلاشی در این زمینه واکنش نشان می‌دهیم».

وی افزوده است: «ایران در دروغی عجیب، با گفتن اینکه کشور من، محل دو مسجد مقدس، مردم را برای گسترش افراطی‌گری شستشوی مغزی می‌دهد، به سعودی‌ها توهین کرده است».

جبیر خطاب به ایران گفته است: «ما در فهرست دولت‌های حامی تروریست نیستیم، ولی ایران هست. ملت ما به خاطر حمایت از تروریسم در فهرست تحریم‌های بین‌المللی نیست، ولی ایران هست. مقام‌های کشور ما در فهرست حامیان تروریسم نیستند، ولی ایران هست. این مامور ما نبود که به خاطر توطئه قتل سفیر عربستان در واشینگتن در سال ۲۰۱۱ از سوی دادگاه فدرال نیویورک به ۲۵ سال زندان محکوم شد، این مامور ایران بود».

وی مدعی شده که «عربستان سعودی قربانی تروریسم است، آن هم از سوی متحدان ایران. کشور ما در خط مقدم مبارزه با تروریسم است و با متحدانش در این زمینه همکاری می‌کند. سوال این است که آیا ایران می‌خواهد در چارچوب قواعد نظام بین المللی به حیات خود ادامه دهد یا به عنوان کشوری انقلابی باقی بماند که به دنبال توسعه‌طلبی و مقابله‌جویی با مقررات بین‌المللی است. در پایان، ما از ایران می‌خواهیم در مسیری قدم بردارد و مشکلات را حل کند که صلح را برای مردم به ارمغان بیاورد. اما این نیازمند تغییرات عمده در سیاست و رفتار ایران است. ما هنوز منتظر چنین تغییری هستیم».

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز ۲۱ دی با چاپ مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز، عربستان را متهم کرده بود که نگران حل مسئله هسته‌ای ایران است، چرا که به گفته وی با حل این بحران، چهره تهدید واقعی برای جهان یعنی حمایت فعالانه عربستان «از افراطیون خشونت‌طلب مشخص خواهد شد».

وی در ادامه گفته بود: «فراموش نکنیم که تقریبا عاملان بسیاری از اقدامات تروریستی از زمان حملات ۱۱ سپتامبر (در سال ۲۰۰۱) تا تیراندازی اخیر در سان برناردینو (در سال ۲۰۱۵)، و همچنین تقریبا همه اعضای گروه‌های اسلامی گرای افراطی مانند القاعده و جبهه النصره یا اتباع عربستان بوده و یا به نوعی توسط دلارهای نفتی جریان عوام فریبی تامین مالی شده‌اند تا پیام‌های ضد اسلامی نفرت و فرقه گرایی را برای چندین دهه ترویج کنند».

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 223 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:25

صفحه نمایش لمسی بریل ساخته شد!
صفحه نمایش لمسی بریل ساخته شد!

صفحه نمایش لمسی بریل ساخته شده است ولی هنوز در مرحله تولید تجاری نیست.
یکی از نقاط ضعف رسانه های مبتنی بر صفحه نمایش این است که برای افراد مبتلا به اختلال بینایی، غیر قابل دسترس هستند، این افراد باید بر خوانندگان صفحه نمایش و دیگر ابزارهای تخصصی مبتنی بر صدا تکیه کنند تا وضعیت صفحه نمایش را با صدای بلند برایشان شرح دهد. صفحه نمایش لمسی ویژه ای برای تبلت ها، توسط گروهی در دانشگاه میشیگان ساخته شده است، که هدف آن آوردن خط بریل با ایجاد یک سطح لمسی قابل خواندن است.
کسی به نام کمل لوئیس بریل، در قرن ۱۹ام در فرانسه سیستم نظام مند نقاط برجسته را برای استفاده ی سربازان به منظور خواندن متن با انگشتان دست خود در تاریکی شب که به دلیل پنهان کردن موقعیت خود برای دشمن از نور استفاده نمی کردند، طراحی و توسعه داده است. سیستم مدون خط بریل کلمات، نامه ها، و حرف ها را با یک شبکه شش نقطه ایجاد می کند، این شبکه ی شش نقطه دو ردیف موازی هستند هر کدام دارای سه نقطه هستند و مانند هر سیستم نوشتن دیگری، طوری ایجاد شده است که اغلب شامل انقباضات و کلید های میانبر و نشانه ها است.
در چاپ و نوشتن، خط بریل بر روی کاغذ یک سری نقطه های برجسته وجود دارد، که با یک ماشین و یا توسط یک فرد با استفاده از یک تخته سنگ و قلم ایجاد می شود. انتقال آن به ماشین آلات به این خاطر بود که در بیشتر قسمت ها، خوانندگان ویژه ی بریل از یک پین در محل هر نقطه، به صورت برجسته یا فرورقته برای مطابقت با کلمه ای که نمایش می دهند، استفاده کنند.
فکر استفاده از پیکسل تک رنگ روی مانیتور کامپیوتر، بسیار دست و پا گیر است. دستگاه های خط بریلی وجود دارد که می توانند متن را در یک صفحه نمایش قابل خواندن تبدیل به خط بریل کنند، اماگران هستند و معمولا تنها یک خط از متن را در هر بار نمایش، نشان می دهند. این برای یک ابزار ۴ رقمی مانند یک ساعت مچی فوق العاده است اما اگر کسی بخواهد به خواندن یک کتاب و یا حتی فقط یک مقاله بپردازد، روش مناسبی نیست. این روش همچنین برای انواع اطلاعاتی که مردم ممکن است قصد خواندن آن را داشته باشند، مانند نمودار ها، صفحات گسترده، و یا هر چیزی که ارتباط فضایی دارد، به سادگی با نشان دادن یک خط امکان پذیر نیست.
چند استاد دانشگاه در حال کار بر روی یک سیستم پنوماتیک هستند که امیدوارند یک صفحه کامل را با خط بریل نشان دهد. به جای یک سیستم پین، آن ها با استفاده از ریز سیال شناسی و یا مدیریت دقیق مقدار کمی یک مایع یا گاز، برای پر کردن و یا ایجاد حباب بر روی یک صفحه نمایش مانند تبلت، صفحه نمایش نمایش بریل را طراحی کرده اند.
این اولین دستگاهی نیست که به منظور فراهم کردن یک تجربه وابسته با لامسه بر روی صفحات نمایش لمسی، ایجاد شده است. صفحه نمایش لمسی Phorm توسط Tactus یک صفحه نمایش لمسی افزودنی است که دکمه های فیزیکی در آن بکار رفته است. هر چند به طور خاص به عنوان یک صفحه نمایش لمسی بریل محسوب نمی شود. با این حال، تکنولوژی بیشتر همیشه خوب است.
تیم میشیگان انتظار دارد که چند سال دیگر، زمانی که دستگاه های صفحه نمایش لمسی بریل آنها آماده مصارف تجاری شد، بازار آن فراتر از کسانی باشد که به دلیل اختلالات بینایی، نیاز به کمک دارند.
منبع: تکرا

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 227 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:25

اهمیت تشکیل خانواده در اسلام عزیز


اهمیت تشکیل خانواده در اسلام عزیز
اهمیت تشکیل خانواده در اسلام عزیز

یکی از گناهان کبیره ی تمدن غرب نسبت به بشریت، این است که ازدواج و تشکیل خانواده را در چشم مردم سبک و کوچک کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی):
این تشکیل خانواده را دستِ کم نگیرید. شاید من بتوانم بگویم یکی از گناهان کبیره ی تمدن غرب نسبت به بشریت، این است که ازدواج و تشکیل خانواده را در چشم مردم سبک و کوچک کرد. این تمدن، قضیه ی زن و شوهر را مثل لباس که عوض میکنند و مثل مغازه یی که با آن معامله میکنند و بعد برای کار دیگری آن را تبدیل میکنند به مغازه یی دیگر، رفتار کرد و این کار را با هر دو طرف - زن و مرد - انجام داد؛ یعنی در واقع احساسات و عواطف و غرایزی را که از زن و مرد زود برانگیخته میشود، به جان خانواده انداختند، که تا هر کدام از دیگری دلخوری یی پیدا کرد یا مانعی ایجاد شد و عیبی دید؛ یا چیز دیگری چشمش را گرفت، خانواده تهدید شود.
اسلام اینگونه نیست؛ اسلام بشدت بنیان خانواده را مستحکم قرار داده و پایه های آن را قرص کرده و به آن سفارش کرده است؛ همچنانکه به اصل ازدواج و گزینش همسر خوب و صالح سفارش کرده، به حفظ این بنیان رصین و مستحکم و مبارک هم سفارش کرده است؛ این را حفظ کنید.
اهمیت تشکیل خانواده در اسلام عزیز
اگر شما که دامادید و شما که عروسید، توانستید این پیوند خانوادگی و این پیوند دو نفره را - که انشاءاللَّه بعدها مثل درختی، شاخه درست میکند و میوه میدهد و ای بسا از شاخه های او صدها قلمه درست شود و یک جنگل به وجود بیاید - که فعلاً یک نهال است، خوب حفظ کنید، زندگی شما شیرین خواهد شد؛ هرچند که در هر سطح مالی، اعتباری، ارزشی و علمی که باشید.
این احساسات و نیازها برای یک استاد دانشگاه، یک دانشمند و یک محقق، همچنان است که برای یک آدم کارگر ساده؛ یعنی این احساسات و نیازهای اصلی، در همه یکسان است. در این جهت، یک ثروتمند مثل یک فقیر است؛ هر دو دلشان میخواهد وقتی وارد خانه شدند، خانه به آنها آرامش و امنیت و احساس راحتی و آسودگی بدهد؛ این را همه ی مردها میخواهند.
همه ی زنها هم میخواهند وقتی شوهرشان وارد خانه شد، خانه را پر از شیرینی و شادی کند؛ خانه برایشان محیط راحتی و شادی شود؛ زیرا هر دو خستگی دارند؛ زن کارهایی دارد و مرد هم کارهایی؛ حالا مرد در چالشهای زندگی، زن هم یا در چالشهای زندگی و کارهای سیاسی یا در خانه و با تربیت فرزند؛ هر دو خسته اند.
وقتی که زن و شوهر در پایان کار روزانه یا در وسط روز به هم میرسند و همدیگر را میبینند، هر دو از هم توقع دارند که بتوانند محیط را شاد، سرزنده، قابل زیست و رفع کننده ی از خستگی بسازند؛ این توقع بجایی است و بیجا هم نیست که هر دو از یکدیگر توقع داشته باشند.
اگر بتوانید این کار را بکنید، زندگی شیرین خواهد شد. ای بسا کسانی که خیلی ثروتمندند؛ اما این زندگی شاد را ندارند؛ در خانه درگیری، دعوا و دلخوری دارند.
اهمیت تشکیل خانواده در اسلام عزیز
ای بسا کسانی که خیلی در جامعه معتبرند؛ عنوان دارند، رئیسند؛ اما در خانه شان هزار مشکل دارند. همان آقایی که ممکن است دستیار یا کارگر زیر دست و کارمندش جرأت نکنند به او بگویند بالای چشمت ابرو، و حرف او را مطیعانه گوش کنند، در داخل محیط خانواده ممکن است مدعی داشته باشد؛ زن بداخلاق و تنبل، یا محیط بد، که به جای اینکه برای او آرامش درست کند، خراب میکند.
بنابراین اینها با ثروت و فقر و عنوان و بیعنوانی و در تهران یا فلان روستا بودن، هیچ تفاوتی نمیکند؛ همه ی انسانها به این امنیت زندگی نیاز دارند.
لذا شما در قرآن که نگاه کنید، میبینید که وقتی بحث ازدواج میشود، میگوید: «و جعل منها زوجها لیسکن الیها»؛ تا مایه ی سکونت و سکینه - یعنی آرامش - باشد؛ زن و شوهر باید برای هم مایه ی آرامش باشند.


درست گوش کردید! این را هم شما دخترها، هم شما پسرها در گوش داشته باشید! این ازدواج یک خانواده درست میکند، این خانواده باید محیط امن و امان و راحتی برای شما دو نفر باشد و اگر انشاءاللَّه فرزند داشتید - که خواهید داشت - برای آن فرزندان هم شما باید این محیط امن و امان را فراهم کنید، که این کار به خودی خود هم نمیشود.

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 217 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:16

آیت الله سیستانی بازی کلاش اف کلنز، را تحریم کرد
آیت الله سیستانی بازی کلاش اف کلنز، را تحریم کرد
سید 'خضیر المدنی' از وکلای آیت الله سیستانی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه در کربلا اخیرا اعلام کرد که آیت الله سیستانی خرید و فروش و تجارت و بازی کردن با این بازی الکترونیکی را بطور کامل تحریم کرده است.
همچنین دفتر آیت الله سیستانی اصل فتوا را روی صفحه شخصی ایشان گذاشت و در پاسخ سوالی که آیا اجازه خرید و فروش بازی و هزینه کردن پول برای این بازی امکان پذیر است که عین جواب دفتر آیت الله سیستانی به شرح زیر است:
'طبق نظر آیت الله سیستانی فروش این بازی صحیح نیست و اصل بازی کلاش نیز مجاز نمی باشد و در عین حال می توان به آراء فق های دیگر در این خصوص مراجعه کرد.'
سایت رسمی عتبه حسینی روز سه شنبه درخصوص علت صدور چنین فتوایی از سوی آیت الله سیستانی نوشته است: با توجه به اینکه امکان ارتقا بازی طبق خواسته های بازی کننده وجود دارد، تروریست های داعش اخیرا توانسته اند این بازی را متناسب با سیاست های خود دستکاری کنند و از طریق آن در بین نوجوانان و جوانان سربازگیری کنند.
این سایت با اشاره به اینکه بازی کلاش انعکاسی از جنگ ها و سلاح های واقعی در فضای مجازی است، ادامه داد: گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه توانسته است که این بازی را متناسب با سیاست های خود ارتقا دهد.
به نوشته سایت عتبه حسینی، گروهک تروریستی داعش توانسته که برخی از شخصیت های جنایتکار را هم شکل داعشی ها طراحی کرده و موسیقی را تبدیل به سرودهای داعش کند و با اضافه کردن شعارهای الله اکبر و پرچم داعش به این بازی، آن را متناسب با خواست خود تغییر دهد.
سایت عتبه حسینی ابراز تعجب کرده که معمولا 70 درصد بازی به گونه ای است که همواره گروه های جنایتکار به نیروهای منظم نظامی حمله ور شده و اقدام به قتل و کشتار و تخریب می کنند.
بازی کلاش اوف کلنز که ترجمه فارسی آن 'جنگ های عشایر' یا 'جنگ قبایل' است، بازی کننده می تواند حسب خواست خود یک شهر یا پادگان نظامی را ایجاد و نیروهای خود را آموزش داده و سپس برای گرفتن غنیمت، دست به غارت و کشتار بزند.
برخی از کاربران اخیرا از وجود شعارهای ماسیونری در فضای این بازی که به صورت حرفه ای کارگذاشته شده از جمله چهره شیطان خبر داده اند و این روشی است که گروه های ماسیونری همواره در کاربرد نمادهای ماسیونری به صورت اسرار آلوده بهره می برند.
اما بازی کلاش اوف کلنز را شرکت 'سوپر سل' در 2010 در شهر هلسینکی فنلاند ساخت و توانست در سال 2012 حسب اعلام سایت 'ویکیپدیا' بالغ بر دو میلیون و 400 هزار دلار درآمد کسب کند.
مدیر اجرای این شرکت 'ایلکا بانین' است که یک شخص یهودی است و توانسته است این بازی را در کمترین زمان ممکن به یکی از بازی های پرطرفدار در بین نوجوانان و جوانان جهان تبدیل کند.
آیت الله سیستانی بازی کلاش اف کلنز، را تحریم کرد

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 198 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:16

دختران مانند برگ گل هستند...
سلام

راستش دیشب به دختران حسودیم شد(نه اینکه دختر باشم)

راستش میگن بعضی خصوصیات در انسانها نعمت است:مهربانی/سادگی/زیبایی احساس

میخوام داستان دیشب حرم تعریف کنم:هفته پیش خانومی مراجعه فرمودند به حرم که فشار خونشون افتاده بود ،همراهانش بهم گفتند سرطان کبد داره نگاه کردیم دیدیم آره انگار واقعا مهمون چندروزه ماست...
ما اونجا یک بسته شکلات داشتیم بهشون گفتم اینها شفا بخش هستند،بعدش دست خانمی لرزید و همه ریختن و فقط یدونه موند اونم دادیم به مریض...
خب من از ناراحتی هام بهش گفتم و سره صحبت رفت رویه دختر بودنشون
اینکه دخترا مظلوم هستند(خوب هستند و نرم دل)
اینکه خدا خیلی دوسشون داره
اینکه برای تکمیل بشر اومدن
اینکه مونس و کامل کننده روح خدا هستند

و مهمترین چیز اینکه حضرت معصومه(س)دختر هستند و مریض و غریب هستند
قرار شد شکلاتش بخوره و با بانوی دختران عالم حرف بزنه و بگه راضیه به رضای خدا...

بهش گفتم:من برای پدرم خیلی التماس کردم ولی شفا ندادن ولی خوشحالم و مطمئن که اگر بخواهند و صلاح باشد میدن مخصوصا این بانو و بمخصوصا به دخترا....

دیشب با گز اومدن حدود ده نفری هم بودند آزمایشش بهم دادن سااالم سالم...

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 207 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:16

عجیب‌ترین دختر دنیا را بشناسید + عکس
افسانۀ اَبَرانسان‌هایی که هیچ‌چیز آنها را از پا درنمی‌آورد را بارها شنیده‌ایم اما آیا چنین چیزی در دنیای واقعی نیز ممکن است؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : افسانۀ اَبَرانسان‌هایی که هیچ‌چیز آنها را از پا درنمی‌آورد را بارها شنیده‌ایم اما آیا چنین چیزی در دنیای واقعی نیز ممکن است؟
به گزارش «انتخاب»، «اولیویا فرانس‌ورث» هفت ساله که در هادرزفیلد انگلیس زندگی می‌کند، چیزی از یک اَبَرانسان کم ندارد؛ او نه گرسنه و خسته می‌شود و نه حتی درد را احساس می‌کند.
اگرچه اولیویا در ظاهر همانند سایر هم سن و سالانش به نظر می‌رسد اما پزشکان، او را به خاطر قابلیت‌های منحصر به فردش «دختر مصنوعی» نامیده‌اند.
او دچار نوعی اختلال عجیب و کروموزومی است که دانشمندان تا امروز حتی نتوانسته‌اند نامی برای آن پیدا کنند.
ظاهرا اولیویا تنها کسی در جهان است که هر سه علامت را با هم دارد.
نیکی، مادر اولیویا می‌گوید دخترش حتی با یک اتومبیل تصادف کرده اما صدمه‌ای ندیده است.
نیکی می‌گوید: «خودرو در خیابان با اولیویا برخورد کرد و چندین متر او را روی زمین کشید. خیلی وحشتناک بود. من و دیگر بچه‌هایم فریاد می‌کشیدیم اما او برخاست و به سوی من دوید و فقط پرسید چه شده؟»
مادر این کودک هفت ساله می‌گوید او می‌تواند سه روز بدون حتی لحظه‌ای چرت‌زدن فعالیت کند و افزون بر آن حتی نیازی به غذا خوردن ندارد.
نیکی می‌گوید از نظر او فرزندش کاملا طبیعی است، چراکه اولیویا نیز خودش را غیرطبیعی نمی‌داند.
با این وجود، مادر اولیویا تمایل دارد دلیل اصلی وجود چنین علائمی در دخترش را بداند و پزشکان نیز هنوز در حال بررسی این مورد نادر هستند.

عجیب‌ترین دختر دنیا را بشناسید + عکس

عجیب‌ترین دختر دنیا را بشناسید + عکس

عجیب‌ترین دختر دنیا را بشناسید + عکس

عجیب‌ترین دختر دنیا را بشناسید + عکس

عجیب‌ترین دختر دنیا را بشناسید + عکس

عجیب‌ترین دختر دنیا را بشناسید + عکس

*مشرق

- - , .

گفتگوی هم میهن...
ما را در سایت گفتگوی هم میهن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان fhammihan بازدید : 212 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:01